עמוד ראשי     |      הוסף אתר     |      אודות     |      צור קשר    |      פרסם באתר      ישנם 162 אתרים מאונדקסים

איך מתמודדים מול הפרעות שינה?

שינה רציפה המתחילה בהירדמות מהירה וקלה אינן נחלתם של רוב האנשים. למעשה, אנשים רבים, כמו גם הורים לילדים, חווים קשיים בשינה.

אלו יכולים לבוא לידי ביטוי בקושי להירדם, בשינה לא רציפה, ביקיצות מרובות או ביקיצה מוקדם בבוקר ללא הצלחה להמשיך לישון.

כאשר קשיי השינה יציבים ומופיעים לאורך זמן חשוב לבחון קודם האם המקור שלהם הינו מקור אורגני, הנובע למשל מבעיה בשעון הביולוגי.

כך גם, קשיי שינה המופיעים בקרב בני הגיל השלישי, עשויים לנבוע משינויים בשעון הביולוגי, מהשלכות של שינויים טבעיים בשעון הביולוגי כמו גם בשל השלכות של שימוש בתרופות או מצבים פיזיים או מחלות.

כאשר הקשיים בשינה או בהירדמות מופיעים לפתע או באופן זמני, הם עשויים להצביע על קשיים רגשיים שונים.

למעשה, שינה מושפעת באופן ניכר מהמצב הרגשי של האדם. כך למשל, מצבים של דיכאון, טראומה ופוסט טראומה עשויים לגרום ליקיצות במהלך השינה ובעיקר בשעות הקטנות של הלילה.

חרדות לעומת זאת, באות לידי ביטוי לרוב בקושי להירדם, בעיקר בשל המחשבות הטורדניות, אשר מקבלות יותר מקום בלילה.

בלילות, כאשר שגרת היום מסתיימת וישנן פחות משימות שיסיחו את הדעת המחשבות הטורדניות / דאגניות, אותן מחשבות או דאגות נוטות לצוף ולא לתת מנוח.

כככל, עדיף להימנע ככל האפשר מטיפול תרופתי בתרופות להשריית שינה או להשתמש בהן במשורה ובאופן זמני בלבד.

תרופות להשריית שינה הן בעלות פוטנציאל התרגלות והתמכרות יחסית גבוה.

בקרב בני גיל הזהב וקשישים, גם כאשר האפשרות היחידה לסייע היא באמצעות טיפול תרופתי, חשוב להיוועץ עם פסיכוגריאטר מומחה אשר יוכל לא רק לעקוב אחר נטילת התרופות של המטופל, אלא גם להתאים את הטיפול התרופתי לתרופות נוספות שהוא נוטל.

הטיפול המומלץ להתמודדות עם בעיות שינה ממקור רגשי הוא טיפול רגשי מותאם אישית. כך למשל, טיפול הממוקד בדיכאון מתוך מטרה ללמוד כיצד לנהל את הדיכאון טוב יותר.

כך גם לגבי התמודדות עם טראומה או פוסט טראומה - טיפול ממוקד בשיטות טיפול ייעודיות לקשיים כגון אלו - כמו למשל טיפול בהיפנוזה, טיפול PE, טיפול EMDR ועוד.

כאשר ההתמודדות בלילות היא עם מחשבות טורדניות, הנובעות מחרדה, הטיפול המומלץ הוא פעמים רבות טיפול קוגניטיבי התנהגותי (CBT), אשר מסייע בהתמודדות טובה יותר עם החרדות, מאפשר להפחית את המתח והמצוקה מהמחשבות הטורדניות ובכך מסייע בהפחתת קשיי השינה.

לקבלת ייעוץ אישי בנושא הפרעות שינה, ניתן לפנות לשיחה עם מומחים במרכז ד"ר טל, בשיחת חינם למספר: 1800-100-172

צפו בד"ר אילן טל מנהל מרכז ד"ר טל מסביר על הפתרון להפרעות השינה שלכם:


חדש באינדקס פרמדיקס:
הפסיכולוג שלי - האינדקס המקוון הנפוץ בישראל
פרופ' ריקי פינצי דותן - עובדת סוציאלית קלינית
אבחון וטיפול בלקויות למידה - מאגרי מידע
מידע על דיכאון - עמותת סהר
פרופסור חיים ראובני - רופא עור מומחה
מדארט - מומחים בהשתלות שיניים
גד רדעי טיפול טבעי מיוחד לכאבי גב וצוואר
ד"ר יעל סגל טרייביש - פסיכיאטרית
קסלר פיטנס - מאמני כושר אישיים
FootLog ישראל
ד"ר אילן טל
מגדלי הים התיכון
העיקר הבריאות - מוצרים רפואיים ועוד
מרג'ין פרוב - סרטן השד בדיקה ואבחון
ד"ר סרגיי ספקטור - מנתח מוח
אוסטאופתיק קליניק - טיפולי אוסטאופתיה
ביוסינתזה - פסיכותרפיה גופנית
בית הרופא מרפאת גסטרו בנגב
חוות דעת רפואית באינטרנט - מומחה ברפואת שיניים
דר שם טוב - מנתח פלסטי לניתוחי אף
שיטת רביב - פיתוח כישורי קשב ולמידה
טיפול בפטרת ציפורניים באמצעות קיור אקס - Cure-EX
Tamarsmile - ד"ר תמר פינקלשטיין מומחית יישור שיניים
קבוצת מוקד אנוש - סיוע רפואי בשירות אישי
אתר המחקרים הקליניים של ישראל - רפואה באינטרנט

מאמרים אחרונים:
מפת האתר | תקנון