עמוד ראשי     |      הוסף אתר     |      אודות     |      צור קשר    |      פרסם באתר      ישנם 162 אתרים מאונדקסים

הרזיה בלי דיאטה - דמיון או מציאות?

היום כבר כמעט כולם יודעים כי שמירה על משקל מאוזן איננה רק שאלה של יופי ושל אופנה, אלא היא, בראש ובראשונה, שאלה של בריאות. השמנת יתר מוגדרת היום כאחת המחלות המאפיינות את המאה ה-21 ומטבע הדברים, היא כרוכה באינסוף סיכונים כדוגמת מחלות לב וכלי דם, בעיות נשימה קשות ומחלות נוספות.

לכן, השמירה על משקל מאוזן היא חשובה ביותר. עם זאת, רבים מאיתנו כבר התנסו במעגל דיאטות מתיש ומתסכל ממנו הם לרוב יצאו עם משקל עודף ממש כמו שנכנסו עליו.

ואכן, לפי מחקרים נמצא, כי בערך כ-95% מאלה שהרזו במסגרת דיאטה חד-פעמית יעלו שוב את המשקל שאיבדו תוך פחות מחמש שנים.

היום יודעים כבר רבים מאיתנו כי הדרך הנכונה והבטוחה ביותר למשקל מאוזן וקבוע היא אימוץ אורח חיים בריא יותר בשיטת הרזיה ללא דיאטה.

כדי לשמור על משקל תקין לאורך זמן אין דרך אחרת אלא לשנות את הרגלי האכילה הישנים ולאמץ במקומם הרגלים נכונים יותר כמו גם חשיבה חיובית יותר.

שיטת הרזיה ללא דיאטה איננה סתם קלישאה והיא הוכיחה עצמה כיעילה ביותר בדרך אל משקל נמוך יותר, אל גזרה חטובה יותר וגם אל תפיסת חיים נכונה ואופטימית יותר, וללא צורך להיכנס למשטר רעב אינסופי או לוותר על האוכל שאתם אוהבים.

התפיסה מאחורי הרעיון של הרזיה ללא דיאטה מבוססת, למעשה, על שני עקרונות עיקריים: השינוי הוא מהפנים החוצה ולא להיפך כמו בשיטות המסורתיות והלא יעילות, ושינוי לאורך זמן דורש הבנה מעמיקה של הגורמים האמיתיים להשמנה וטיפול מקיף בהם.

עקרונות חשובים בשיטת הרזיה ללא דיאטה

טבען של ההגבלה ושל החסך הוא שהן מגבירות את התשוקה ולא להיפך. דיאטה היא, למעשה, אחד הגורמים המרכזיים להשמנה בעידן המודרני. חסך פיסי ופסיכולוגי של מזון רק מגביר את הצורך הלא מבוקר אליו.

אפילו אם תפריט הדיאטה אותו בינתם כולל מזון משביע ועשיר, הדיאטה עצמה יוצרת מצב תודעתי של עיסוק במזון ושל רצון להפר את הגבולות שהצבתם לעצמכם. כדי להימנע מעיסוק אובססיבי במזון, יש לפעול במרחב פתוח ולא מוגבל. אכילה נכונה איננה קשורה להגבלות אלא לתכנון נכון יותר של התפריט ושל התנהגותכם.

פירושה של הרזיה ללא דיאטה הוא בראש ובראשונה, שינוי עמוק לקראת אורח חיים יציב, קבוע ונכון יותר. ההרזיה איננה פרויקט קצר וחד-פעמי אלא היא תהליך עמוק ומושך לקראת שינוי ההרגלים הישנים ואימוץ הרגלי חיים נכונים יותר, הן מבחינה פיסית והן מבחינה נפשית.

נטייתו הטבעית של הגוף איננה להשמין. מטרתו של המזון היא לספק אנרגיה ולשרת את צרכיו הבסיסיים של הגוף ואת תחזוקתו ופעילותו.

יצירת מאגרי שומן עודפים איננה חלק מפעילותו הטבעית של הגוף והיא אף פוגעת בתפקודו. הגוף זקוק לכמויות מזון סבירות ומאוזנות לצורך תפקודו התקין ולאחר אכילת כמות מזון רצויה ומאוזנת אף נעלמת תחושת הרעב הטבעית. לכן, לעולם אל תתלו את האשמה להשמנה בגופכם ואל תשנאו אותו כאילו הוא כפה עליכם את הרגלי האכילה הלא נכונים.


חדש באינדקס פרמדיקס:
הפסיכולוג שלי - האינדקס המקוון הנפוץ בישראל
פרופ' ריקי פינצי דותן - עובדת סוציאלית קלינית
אבחון וטיפול בלקויות למידה - מאגרי מידע
מידע על דיכאון - עמותת סהר
פרופסור חיים ראובני - רופא עור מומחה
מדארט - מומחים בהשתלות שיניים
גד רדעי טיפול טבעי מיוחד לכאבי גב וצוואר
ד"ר יעל סגל טרייביש - פסיכיאטרית
קסלר פיטנס - מאמני כושר אישיים
FootLog ישראל
ד"ר אילן טל
מגדלי הים התיכון
העיקר הבריאות - מוצרים רפואיים ועוד
מרג'ין פרוב - סרטן השד בדיקה ואבחון
ד"ר סרגיי ספקטור - מנתח מוח
אוסטאופתיק קליניק - טיפולי אוסטאופתיה
ביוסינתזה - פסיכותרפיה גופנית
בית הרופא מרפאת גסטרו בנגב
חוות דעת רפואית באינטרנט - מומחה ברפואת שיניים
דר שם טוב - מנתח פלסטי לניתוחי אף
שיטת רביב - פיתוח כישורי קשב ולמידה
טיפול בפטרת ציפורניים באמצעות קיור אקס - Cure-EX
Tamarsmile - ד"ר תמר פינקלשטיין מומחית יישור שיניים
קבוצת מוקד אנוש - סיוע רפואי בשירות אישי
אתר המחקרים הקליניים של ישראל - רפואה באינטרנט

מאמרים אחרונים:
מפת האתר | תקנון