עמוד ראשי     |      הוסף אתר     |      אודות     |      צור קשר    |      פרסם באתר      ישנם 162 אתרים מאונדקסים

פעילות גופנית נכונה וכושר גופני תקין

בשנים האחרונות גברה מאוד המודעות לכך שפעילות גופנית איננה רק דרך יעילה לשמור על משקל תקין ועל מראה מושך אלא היא גם חיונית ביותר לשמירה על בריאות תקינה.

הפעילות הגופנית תורמת לשיפור התפקוד של כלי הדם ושל הלב, מסייעת לחיזוק העצמות ולבנייתן, מונעת את הופעתן של מחלות כרוניות שונות כדוגמת סוכרת, משפרת את הזיכרון, תורמת למצב הרוח, גורמת לשינה עמוקה ובריאה יותר, משפרת את התפקוד מיני ואף תורמת לפעילות יעילה יותר של המערכת החיסונית שלנו.

עם זאת, חשוב לדעת, כי יש להתאים את הפעילות הגופנית, את אופייה המיוחד ואת תדירותה למצבו הייחודי של האדם המתאמן: לגילו, למצב בריאותו ולאורח חייו. כושר גופני הוא עניין אישי ואינדבדואלי לחלוטין.

נוסף לכך, חשוב ביותר גם להתאים את הפעילות הגופנית לתזונה ולהרגלי האכילה שלנו. למזון ישנה השפעה ישירה על אורח חיינו כמו גם על הפעילות הספורטיבית שלנו, ואף להפך – הפעילות הספורטיבית משפיעה, מטבע הדברים, על אופי המזון אותו עלינו לצרוך ועל הכמויות הרצויות.

בעקבות פעילות גופנית, עולות דרישותיו התזונתיות של גופנו בכ-20% עד 25%, שכן פעילות זו גורמת לשרפה של קלוריות, להאצה של תהליך חילוף החומרים בגוף ולתהליכים נוספים הדורשים הערכות מחדש מבחינת הרגלי תזונה.

מה כדאי לאכול לפני פעילות גופנית?

מטרתה של האכילה הנכונה והמאוזנת לפני הפעילות הגופנית היא למנוע ירידה חדה ברמות הסוכר בדם בזמן הפעילות הגופנית;  להסדיר את הפעילות של מערכת העיכול ולמנוע תחושת רעב;  לספק אנרגיה לשרירי הגוף השונים ואף לשמור על פעילות מוגברת של המוח.

  • יש להקפיד על אכילת מזון עשיר בפחמימות, שכן הן משמשות מקור אנרגיה עשיר וזמין לשרירי הגוף ולמוח בזמן הפעילות והן אף מקלות על תהליך העיכול. מומלץ לאכול יוגורטים שונים, לשתות משקאות מחלב ולצורך פירות וחטיפי דגנים
  • מומלץ להכניס לתפריט רכיבים צמחיים המסייעים לגוף בעת פעילות אינטנסיבית כדוגמת ג'ינסנג ותה ירוק
  • יש לצמצם את צריכת המזון המכיל כמויות גדולות של חלבון עשיר בשומן
  • מומלץ לאכול פרי כדי לעלות את רמת הסוכר בדם אך להימנע מצריכת מזון אחר העשיר בסוכר
  • חשוב מאוד להקפיד לאכול מספיק זמן לפני הפעילות הגופנית כדי לאפשר לגוף לעכל את המזון ולהימנע מאכילה סמוך לתחילת הפעילות

התזונה בריאה ומדוייקת לאחר פעילות כושר גופני

לאחר הפעילות הגופנית חשוב ביותר להשלים את הרכיבים השונים שאבדו במהלכה, כדוגמת המים, המלחים והסוכר הזמין הדרוש לבנייה מחדש של השרירים העייפים. הסוכרים אותם מכילים הפירות הם יעילים ביותר להשלמת הסוכר החסר, והפירות הם אף מקור נהדר וטבעי למלחים ומינראלים הדרושים להתאוששות, כדוגמת: האשלגן, המגנזיום והסידן.

לכן, בתום הפעילות הגופנית מומלץ מאוד לשתות מיצי פירות טבעיים, לאכול יוגורטים עם פרי ולחתום בקרקרים מרוחים בגבינה. כמו כן, מומלץ לאכול פירות צהובים שונים כדוגמת האפרסק והגויאבה המסייעים באספקת אנטי מחמצנים חשובים לגוף.

שעה לאחר האימון מומלץ לאכול מנה המכילה פחמימות וחלבון רזה כדוגמת לחם עם ביצה, תפוח אדמה אפוי או אפילו פסטה עם מנת דג.

למידע נוסף ליחצו: כושר גופני ודיאטה


חדש באינדקס פרמדיקס:
הפסיכולוג שלי - האינדקס המקוון הנפוץ בישראל
פרופ' ריקי פינצי דותן - עובדת סוציאלית קלינית
אבחון וטיפול בלקויות למידה - מאגרי מידע
מידע על דיכאון - עמותת סהר
פרופסור חיים ראובני - רופא עור מומחה
מדארט - מומחים בהשתלות שיניים
גד רדעי טיפול טבעי מיוחד לכאבי גב וצוואר
ד"ר יעל סגל טרייביש - פסיכיאטרית
קסלר פיטנס - מאמני כושר אישיים
FootLog ישראל
ד"ר אילן טל
מגדלי הים התיכון
העיקר הבריאות - מוצרים רפואיים ועוד
מרג'ין פרוב - סרטן השד בדיקה ואבחון
ד"ר סרגיי ספקטור - מנתח מוח
אוסטאופתיק קליניק - טיפולי אוסטאופתיה
ביוסינתזה - פסיכותרפיה גופנית
בית הרופא מרפאת גסטרו בנגב
חוות דעת רפואית באינטרנט - מומחה ברפואת שיניים
דר שם טוב - מנתח פלסטי לניתוחי אף
שיטת רביב - פיתוח כישורי קשב ולמידה
טיפול בפטרת ציפורניים באמצעות קיור אקס - Cure-EX
Tamarsmile - ד"ר תמר פינקלשטיין מומחית יישור שיניים
קבוצת מוקד אנוש - סיוע רפואי בשירות אישי
אתר המחקרים הקליניים של ישראל - רפואה באינטרנט

מאמרים אחרונים:
מפת האתר | תקנון